Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki
O nas
Cele
- Zorganizowanie dobrze wyposażonej w pomoce naukowe przestrzeni dydaktycznej, w której uczniowie mogliby uczyć się według zasad konstruktywizmu, tzn. samodzielnie odkrywać wiedzę matematyczną w wyniku prowadzenia dobrze zaplanowanej działalności badawczej.
- Zorganizowanie miejsca, gdzie nauczyciele mogliby przyjść z uczniami na lekcje z zakresu realizacji programu nauczania matematyki oraz na inne zajęcia prowadzone metodami inspirującymi uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy.
- Umożliwienie uczniom zmiany stylu uczenia się matematyki: z odbiorczego na twórczy.
- Umożliwienie nauczycielom kształcenia umiejętności prowadzenia lekcji metodami inspirującymi uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy.
- Utworzenie społeczności osób z różnych środowisk zainteresowanych podniesieniem poziomu edukacji matematycznej.
Adresaci
- Uczniowie szkół na wszystkich etapach edukacyjnych.
- Nauczyciele matematyki, informatyki (i przedmiotów, z którymi można tworzyć korelacje).
- Rodzice.
Pomoce dydaktyczne
- Różnorodne manualne (w tym modele do geometrii sferycznej) w celu stosowania strategii czynnościowego nauczania matematyki i organizowania pracy badawczej uczniów.
- Kilka komputerów z odpowiednim oprogramowaniem edukacyjnym: GeoGebra (bezpłatny), Graphic Calculus, Vustat, Vusurvey, Mindmap (licencjonowane), środowisko Digibook.
- Kilka iPad-ów.
- Pomoce unikalne: wieże Hanoi, deska Galtona, wstęga Mobiusa, itp.
- Zwyczajne przyrządy geometryczne.
- Książki.
- Planszowe gry logiczne.
- Multimedia (gry edukacyjne).
Przewidywane działania
- Lekcje (zwyczajne kursowe lekcje).
- Zajęcia dodatkowe, np. z oferty dla szkół.
- Koło matematyczne.
- Zajęcia dla rodziców zainteresowanych edukacją matematyczną ich dzieci.
- Seminarium dla nauczycieli (już działa).
- Konkursy (zadaniowy i na projekt matematyczny już zostały ogłoszone na stronie internetowej Wydziału Matematyki i Informatyki).
